College van Kerkrentmeesters

 

In opdracht van de kerkenraad draagt het College van kerkrentmeesters (CvK) zorg voor alle vermogensrechtelijke aangelegenheden die niet diaconaal van aard zijn.

Het betreft:

  • Financiële zaken
    Het beheren van de financiën, verrichten van de financiële administratie, opstellen van de begroting en samenstellen van de jaarrekening en geldwerving
  • Organisatie
    Het meewerken aan de totstandkoming en het bewaken van het beleidsplan, het beheren van het ledenbestand en archiefbeheer. Tevens is het College van Kerkrentmeesters de juridische vertegenwoordiger als rechtspersoon voor de Protestantse Gemeente Rheden Ellecom De Steeg
  • Personele aangelegenheden
  • Zorg dragen voor medewerkers die onder verantwoordelijkheid van het College van kerkrentmeesters werkzaamheden verrichten
  • Gebouwen & Outillage
    Beheer en onderhoud van de Dorpskerk in Rheden, de Nicolaaskerk in Ellecom en Eltheto in De Steeg de orgels in de kerken en het kerkelijk centrum “Jonkvrouwe Brantsen”.
  • Het beheer van de begraafplaats aan de Pinkelseweg is overgedragen aan Stichting Oude Begraafplaats  “De Pinkel”.
  • Het beheer van de gronden en landerijen

Samenstelling  van het College van Kerkrentmeesters:

Kees van den Haak  voorzitter kerkrentmeesters@pgres.nl
Pieter Moltmaker penningmeester penningmeester@pgres.nl
Hans Ouwerkerk secretaris kerkrentmeesters@pgres.nl
Marret Uijl communicatie webmaster@dorpskerkrheden.nl
Ab van Amerongen beheer gebouwen  
Huub Schot Beheer gebouwen  
Jan Otter beheer JBC ledenadministratie administratie@pgres.nl
Albert Jansen lid  
Karin Ouwerkerk ledenadministratie administratie@pgres.nl
Tineke Alons administratie