College van Kerkrentmeesters
In opdracht van de kerkenraad draagt het College van kerkrentmeesters (CvK) zorg voor alle vermogensrechtelijke aangelegenheden die niet diaconaal van aard zijn.
Het betreft:
- Financiële zaken
Het beheren van de financiën, verrichten van de financiële administratie, opstellen van de begroting en samenstellen van de jaarrekening en geldwerving - Organisatie
Het meewerken aan de totstandkoming en het bewaken van het beleidsplan, het beheren van het ledenbestand en archiefbeheer. Tevens is het College van Kerkrentmeesters de juridische vertegenwoordiger als rechtspersoon voor de Protestantse Gemeente Rheden Ellecom De Steeg - Personele aangelegenheden
- Zorg dragen voor medewerkers die onder verantwoordelijkheid van het College van kerkrentmeesters werkzaamheden verrichten
- Gebouwen & Outillage
Beheer en onderhoud van de Dorpskerk in Rheden, de Nicolaaskerk in Ellecom en Eltheto in De Steeg de orgels in de kerken en het kerkelijk centrum “Jonkvrouwe Brantsen”. - Het beheer van de begraafplaats aan de Pinkelseweg is overgedragen aan Stichting Oude Begraafplaats “De Pinkel”.
- Het beheer van de gronden en landerijen
Samenstelling van het College van Kerkrentmeesters:
Kees van den Haak | voorzitter | kerkrentmeesters@pgres.nl |
Pieter Moltmaker | penningmeester | penningmeester@pgres.nl |
Hans Ouwerkerk | secretaris | kerkrentmeesters@pgres.nl |
Marret Uijl | communicatie | webmaster@dorpskerkrheden.nl |
Ab van Amerongen | beheer gebouwen | |
Huub Schot | Beheer gebouwen | |
Jan Otter | beheer JBC ledenadministratie | administratie@pgres.nl |
Albert Jansen | lid | |
Karin Ouwerkerk | ledenadministratie | administratie@pgres.nl |
Tineke Alons | administratie |